در این روزها اتوبوسهایی که «مدرنترین موزه غرب آسیا» را به یدک میکشند و یا پخش تیزرهایی در ایستگاههای متروی تهران با مضمون موزه دفاع مقدس در کنار بیلبوردهای عظیم شهری در سطح شهر و یا حتی عرشههای پلها که پذیرای ترافیک شهری هستند؛ همگی همانند تبلیغات ترانزیتی در معرفی بزرگترین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیش از پیش نقشآفرینی میکنند.
محمدرضایی مسئول تبلیغات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با توجه به اهمیت تبلیغات محیطی در جهت آشنایی مردم با فعالیتهای فرهنگی که میتواند در مقابل تبلیغات فرهنگی نامناسب قرار گیرد گفت:تعدادی از خلاقانهترین نمونههای تبلیغات، خارج از خانه هستند. تبلیغات محیطی، رسانه ای تبلیغاتی که برای تقویت پیامی که توسط دیگر رسانههای تبلیغاتی مانند تلویزیون یا مجله به گوش مردم میرسد، به کار میرود. چیزی که متصدیان تبلیغات معمولاً نادیده میگیرند، قابلیت ایجاد جلب توجه است و تبلیغات محیطی به این دلیل که قابلیت دریافت فهم موضوع را برای مخاطبان زیادی دارند، این امکان را فراهم میکنند که پیام تبلیغاتی بیشتر از یک بار، توجه تعداد بسیاری از مخاطبان را جلب کند، بنابراین تبلیغات عامل اصلی و پیشرفت یک مجموعه فرهنگی یا تجاری است.
وی در ادامه با اشاره به رویکرد جدید به تبلیغات محیطی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود؛ در برنامهها و سیاستهای جدید موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رویکرد جدیدی به تبلیغات محیطی شده است که هدف اصلی در آن گسترش و جذب مخاطب در قالب مجموعهای از تبلیغات محیطی،تبلیغات چریکی و تبلیغات رسانه ایی و مطبوعاتی است.
مسئول تبلیغات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جدیدترین فعالیت تبلیغات محیطی موزه را که با بازخورد خوبی از سوی مردم روبه رو شده وجود تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی و حضور فعال در شبکههای اجتماعی دانست که به تازگی به صورت فعال تر به معرفی موزه میپردازد وی در ادامه افزود؛ از سوی دیگر جدیدترین فعالیتهای تبلیغاتی ما چاپ بالای 50 عدد بیلبورد در شهر تهران و استان تهران است که در اکثر اتوبانهای شهر حضور دارد، همچنین 18 عدد اتوبوس که جزء تبلیغات ترانزیتی است و یا تبلیغات در مترو که با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی مترو انجام میپذیرد همچنان ادامه دارد. البته نصب بیلبورد در مصلا تهران نیز در مسیر رایزنی است که میتواند در روزهای آینده در معرفی یکی از بزرگترین مدرنترین موزه ایران به شهروندان و علاقه مندان حوزه فرهنگ و هنر تأثیرگذار باشد.
وی در آخر انتخاب مناسب طراحی و پیامی که بتواند در اذهان تأثیرگذار باشد را بسیار مهم دانست و گفت؛ تمامی این فعالیتها با طراحیهای مناسب و انتخاب پیامی که بتواند موزه را از تمام زوایا معرفی کند، مهمترین قسمت کار است که پیام «مدرنترین موزه غرب آسیا» امروز در تبلیغات محیطی موزه در سطح شهر وجود دارد.